Wednesday, July 25, 2012

Luahan Dari haTi...


Kadang2 bila aku start melalui praktikal ni, aku rasa aku menjadi semakin matang dalam mengenali dan melihat semua yang berlaku di sekeliling..

Aku dapat tahu perangai sesorang, keadaan persekitaran.. siapa yang betul2 ikhlas dan tak lupa juga pada orang yang banyak membantu aku.. dan melayan aku dengan baik sekali..  tapi ada juga insan yang sering nk menunjuk2 dan merasa dirinya betul.. dan bercakap seolah2 ingin menyakitkan hati aku.. kenapa ye nak menyakiti, mungkin jeles dgn aku kot.. tp aku tak heran pun.. malah rasa mcm kelakar lak dan kesian padanya sebab begitu gigih nak menyakitkan hati aku.. walaupun aku x rasa apa2 sakit hati pun padanya, cuma sedikit rasa meluat..

Ingtlah..Apabila kita brckap, jgn la ada niat nk menunjuk dan membangga diri dengan apa yang kita peroleh. Janganlah kita lupa setiap kebaikan yang kita ada semuanya datang dari Allah dan Allah tidak akan teragak-agak untuk menarik kembali apa yang Dia kehendaki jika kita sendiri tidak pandai mensyukuri semua nikmat yang datang darinya.
Ingatlah, kita ini hanya hamba Allah.. Mengapa perlu bersikap riak dan sombong?
p/s: Riak @ membangga diri perbuatan yang tak disukai oleh Allah S.W.T..

No comments:

Post a Comment